CursorsFree Cursors
Martina-Lucas -

Skön Lördag

Ja idag har jag och Lucas haft en supermysig lördag med bara mys och lugn:)

Imorse så åkte vi ut till duvhult som ligger i sörsjön där fanns Lucas farmor och farfar och höll i östgötadagarna där. vi stannade där i 2 timmar fika lekte och kollade när farfar klippte gräset:) en tråkig sak hände dock där Lucas blev lite överspelt och skulle busa med gubbarna där genom att stänga dörren så klämde han sig först så kom han bara helt vanligt och visade att han klämt sig i tummen o nageln men när det började blöda blev han rädd och ledsen efter lite omplåstring och lite lördagsgodis av F & F så blev det bättre men han har fortfarande ont och är halvt invalid han glömmer ju bort att han har ont i tummen o gör saker så att det värker och då kommer han på det igen:( stackarn

Snorig o hostig har han oxå blivit med inte så farligt ändå.

Efter ett par timmar i sörsjön begav vi oss hem till morfar o mormor för lunch och så skulle jag tvätta (har en så äcklig tvättstuga här hemma så jag tvättar där) blev lite utomhus lek med mormor oxå medans vi väntade på tvätten... när vi åkte hem sen så var Lucas fruktansvärt trött då han bara powernappat, han hade ont, var sur, ledsen, trotsig och ja you name it så vi gick och la oss för att slippa bli allt för osams under em... Vakna gjorde vi 5 över 6 på kvällen haha

nu har vi ätit kvällsmat lucas fick fiskbullar o potatis som han älskar och jag tog grönsaker och rostbiff efter det blev det lite lördagsgodis för herren han hade köpt nam nam både en liten chipspåse och några karameller:) mamma smacka lite lite:)

Sen så ha vi packat oxå kan säga att Lucas har ärvt min organisationsförmåga (skönt:)) han var iaf jätteduktig på att hjälpa till och gjorde som jag sa att han skulle så nu har vi packat ner våra filmer och linneskåpet. (dock spara vi självklart pippi, bamse och rorri uppe)

Han är iaf relativt pigg efter lite bedövande salva, nässpray och alvedon. . så vart efter om nån timme så blir det nog sängen igen:)

Imorn blir det dans och rytmik på morgonen och vid 3 beger vi oss till landet där Lucas ska leka medans jag jobbar och sen blir det söndagsmiddag:)

Dessutom så är det dagen D för mig imorgon ska blir intressant att se om det blivit något resultat:)


PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0