CursorsFree Cursors
Martina-Lucas -

Operation gå ner i vikt!!!!!!!!

Nu jäklar ska det hända grejer på fett fronten… Satt och kollade på kort häromdagen när jag skulle fixa min header och vipps så dök det upp kort från när Lucas var nyfödd o jäklar vad smal jag var då helt lagom o ändå klagade manL … Jag vet att många efter en graviditet har problem med att bli av med alla extra kilon de lagt på sig men så var inte mitt fall. Jag spydde konstant genom hela graviditeten med undantag på nån månad när jag var i mitten av graviditeten hade jag gått ner 14 kilo från det att jag plussade, när jag sedan skrev in mig på förlossningen vägde jag 4 kilo mindre än när jag plussa. När Lucas var 5 dagar gammal vägde jag 13 kilo mindre än när jag plussade. Och ändå skulle man bara gå ner lite… jag vet vad anledningen var o det var ju magen men hallå den blir ju lite dallrig o slapp när man klämt ut 8 kilo innehåll liksom….

Det var sen problemen började för min i samband med amningen jag blev liksom inte mättL men det gjorde väl inget att jag åt amningen ska ju förbränna säger allt… bullshit säger jag!!!!! Nu i alla fall x antal kilo senare så ska jag ta ta i det här. . .

Så förra tisdagen började mitt nya liv jag köpte mig en motionscykel och så började jag äta min mat på en assiett med hälften sallad… Faktiskt går det jättebra jag börja med 15 min cykling varje kväll som nu är upphöjt till 20 min målet är minst en timme vartefter.. matbiten går också bra hälften så mycket frukost, lunch på assiett, mellanmål, middag på assiett och sen stekt ägg efter träningen vid behov.

Att äta på assiett var jobbigt i 2 dagar tills kroppen vant sig nu blir jag aldrig hungrig så länge jag håller 3 timmarsprincipen… och mätt blir jag innan jag ätit upp den lilla mat som finns på talriken,  jag tror inte det är maten som är boven utan mängden mat…

Väga mig ska jag göra imorgon så vi får se hur första veckan gått… det känns som att det har hänt grejer men jag ska inte hoppas för mkt eftersom man kan gå upp lite i början när man äter ofta…

När Lucas börjar på dagis igen (jag vet att det heter förskolan men det är enklare med dagis) så ska jag ta tag i gymmet ordentligt nu kommer jag bara iväg nån gång ibland när Lucas är utlånad vilket inte är så ofta.

Nått annat det är slut på är de där jävla chipsen o dippen det är liksom dem som byggt min ”vackra” kropp haha…

 

Återkommer med uppdatering om hur det går… Håll tummarna där ute;)

 

Puss


Kommentarer
Postat av: virre

lycka till

2010-08-02 @ 22:52:17
Postat av: Sofia

Det låter suuper! Lycka till och kämpa på hårt! Vi får se till att dra till gymmet ihop när jag kommer hem. Kramar Fia <3

2010-08-05 @ 19:27:23
URL: http://www.glife.se/bbagheera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0