CursorsFree Cursors
Martina-Lucas -

Onsdag

Idag har det inte hänt mkt alls... men jag fick igen idag att jag igår när jag la mig konstaterade att Lucas inte trotsat istort sätt nåttigår ... så ist började han direkt på morgonen idag...

Så vi tog fram damsugaren o städade lägenheten och sen begav vi oss ut på en promenad ner till affären och köpte mjölk o lite andra nödvändigheter...

Hemma igen var han på bättre humör så vi laga lite lunch o sen lekte lite o sen blev det middagsvila:)

Vilket jäkla tålamod man skaffat sig som förälder klart det brister för en ibland men vad hjälper det att gapa på sina barn absolut INGENTING .... Med Lucas är det effektivast att försöka prata med honom och förklara varför man inte får göra si eller så ofta förstår han faktiskt... Men ibland känner man sig som världens elakaste mamma helst såna dagar när trotsen tar överhand och det ända man säger är nej nej nej nej nej åt i stort sätt allting... Jag  HATAR såna dagar.. men men man lär sig nya knep varje dag som förälder...

Annars så har Lucas haft problem att somna in igen de senaste kvällarna ikväll tog det 2 timmar... Han vill inte somna bara ligga o mysa men till slut efter att vi provat alla sängar + soffan ett x antal gånger så somnade han i soffa hållandes i min hand... Han är bara för go :)

Eftermiddaggen var lugn vi mös hemma o titta på Pippi och Emil men Pippi är en lite favorit just nu:) Undrar varför alla barn älskar Pippi???

Nu ska jag bära in Lucas till min säng o sen ska jag krypa ner brevid o mysa o sedan sova:)

Imorn bär det av ut till Åby på playdate hos Sabina och Ludde...

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0