CursorsFree Cursors
Martina-Lucas -

Matkort och veckopeng;)

Jahopp här sitter jag o myser framför tvn:9 Lucas ligger och sover på soffan försökte söva honom i sängen men det gick inte han ville sova på soffan så då får han göra det....

Idag har vi bara haft en mysig hemma dag Lucas pappa kom hit och åt lunch med oss idag Gissa hur glad Lucas blev när pappas röst kom in genom brevlådan hihi

Sedan fick Lucas sova middag medans jag la ut min kurslitteratur på kurslitt och stubok för att öka försäljningen lite har sålt ganska många böcker nu men har många kvar så vi får väl se hur det går är ganska säker på att det kommer gå i 110% nästa vecka när skolan börjar för de blivande lärarna:)

Efter middagsluren så gick vi ut på en hurtig promenad det rann om mig när vi kom hem vill jag lova med det är skönt Imorn är det jag som ska upp på cykeln igen så då får Lucas helt enkelt vänja sig vid ljudet eller sova i sängen;)

Vi ska till Petra och Evelina imorn med egentligen borde jag ta en hurtig promenad med har lovat Lucas att vi ska åka buss eller spårvagn imorn så det är bäst att hålla det han har ett bra minne nämligen:)

Annars satt jag o renskrev min budget idag ser ganska bra ut:) Har iaf bestömt mig för att ge mig själv veckopeng i kontanter då jag i somras stog o tömde lucas spargris på nordea och han framför mig precis växlat in 9000 kr i småpengar så nu ska jag handla för kontanter o varje kväll ska jag tömma mynten i in saltgurksburk har oxå bestämt mig för att aldrig räkna pengarna i burken utan det får bli en trevlig överaskning i juni nästa år;) och blir burken full så han ju min mamma flera:)
(så mamma släng inga saltgurksburkar av de stora)
Jag har även kommit fram till att mitt matkonto pendalar ganska mycket månaderna emellan så idag har jag ansökt om ett ICA bankkort utan kredit och varje månad ska en fast summa sättas in där som bara är matpengar tror minsann det kommer bli skitbra:) så mitt lönekonto kommer alltså i fortsättningen endast användas till att betala räkningar:) Nu är det bara att vänta på att det rullar in lite pengar så man kan sätta alla sina planer i verket haha

På onsdag ska Lucas till sin farmor o farfar ett par timmar och under tiden ska jag försöka ta mig en snabbis till gymmet o köra lite ben o armar iaf och sen ska jag nog hem o packa ett par kartonger så man kommer igång är inte så mycket att packa men lite skit kan man packa ner redan nu så som sommar skor osv..

På Torsdag börjar ju Lucas dagis så då ska jag faktiskt passa på och storstäda ordentligt så det blir lätt att hålla efter när skolan börjar just nu känns det rörigt och Lucas har ju gjort vardagsrummet till lekrum så nu är alla leksaker blandade och det känns som sagt allmänt rörigt:(

Nähä nu blir det lite mer mys i soffan innan sängen:)

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0