CursorsFree Cursors
Martina-Lucas -

Helgen

Hej

Vi har haft en alldelles underbar helg:) Igår fm åkte vi ut mill Landet för mys:) och det blev det ... Vi började dagen med att vara inne o leka men sen tittade solen fram och Lucas ville ut o köra takto (traktor) så ut bar det iväg Lucas cykla och åkte traktor, spela spel, lekte i sandlådan, grävde och hjälpte morfar o bygga pooldäck... sedan kom en jättestor last bil som Lucas väntat på och med stora ögon stog han o tittade när de isolerade vinden på nya garaget:) han var tom uppe med morfar o kolla på vinden men det var lite läskigt... När lastbilen åkt så hoppa vi in i bilen för att åka o handla mat och namnam (lördagsgodis) Lucas somna i bilen o sov igenom hela affären ända fram till godiset:) Gissa om liten blev glad över en lördagsgodispåse det var nämligen väldigt länge sen han fick det... Sedan bar det av hemmåt för fika o sedan hoppade vi allihopa ner i poolen Lucas älskar verkligen o bada o ska hoppa från stegen hela tiden att han hamnar under vattnet bekommer honom inte det minsta;) sedan gick jag in för att laga middag det blev asgott jag serverade inbalkad fläskfile med färska chamoinjoner och lök, färskpotatis i ugn, paprika sås, sallad och bröd... Det var uppenbarligen gott för pappa fyllde på tallriken vilket typ aldrig händer...

Sedan blev det mys i soffan med lite ostbågar o chips och en snowball drink till mig o mamma... Vi så på har du hört ryktet om Morgans ingen vidare film men lite rolig var den iaf.. sen blev det sängen och Lucas sov hela natten fram till halv 9 o när händer det då????? men skönt var det o inte vaknade han o ville ha välling heller... Så halv 9 steg han upp och gick o väckte mormor  själv gick jag upp halv 10 till ett dukat frukost bord har jag inte helt underbart underbara föräldrar????? så säg???!!! Jag älskar dem iaf av hela mitt hjärta och det är guld värt att få ligga o dra sig i sängen en stund för det händer ju aldrig annars med tanke på att det bara är jag och Lucas 24-7...

Efter frukosten gick övriga ut på långpromenad medans jag åkte och jobbade och hämtade hem flyttkartonger så jag kan börja packa nästa månad:=)

Efter jobbet hämta jag upp bror och åkte sedan ut igen för att äta lite laxlunch:)

Efter maten tog mormor Lucas och gick o vila själv tänklte jag göra nån nytta med satte mig i soffan o vips vakna jag av min systers ljuvliga stämma 2 timmar senare jag klarar inte riktigt av lantluften tror jag;)

På kvällen gjorde vi fajitas och till efterrätt blev det havrebollar... jättegoda hade syster o svåger gjort (precis som negerbollar fast utan kakao)...

Sedan åkte vi hemåt bror följde med upp o jag hjälpte honom med att söka csn


Nu ligger Lucas på soffan o vrider sig han ville somna här inatt och själv ska jag väl oxå tänka på sömn ska bara surfa lite till;)


Haft en helt underbar helg iaf perfekt avslut på sommarlovet visserligen en vecka kvar för mig men Lucas börjar ju på torsdag..... och jag jobbar på fredag...

Nähä det va det

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0