CursorsFree Cursors
Martina-Lucas -

Bebismys

Var det idag på hög nivå Johanna och Lamin var här på lunch och mellanmål… Mysa massor med Lamin så nu är min längtan återigen mättad;) nävars har ingen megastor längtan det räcker gott med Lucas som dessutom är i trotsålder nuJ han har verkligen stunder då han är helt omöjlig och stänger av hörseln totalt men sen har han även de där underbara stunderna när han bara vill mysa och leka och göra som man ska… som när vi skulle äta middag idag under tiden jag höll på att duka fra så städa han undan i vardagsrummet så att bordet blev fritt och sen kom han o visa vad han gjort och att han ville äta framför tvn. Kan man säga nej då? Nä exaktJ (Lucas gilla Lamin skarpt vill gärna vara nära o framförallt hålla honom i sitt knä fick ett par söta bilder men måste fråga johanna innan jag lägger ut demJ)

Imorn ska jag jobba så då får Lucas åka o leka med moster ett par timmar det kommer bli kul för honomJ och efter det kommer Emma hit ska bli kul o träffas var ett tag sen.

Och till helgen blir det barfritt, Lucas ska till farmor o farfar hela helgen o ha kul… och mamma ska väl också roa sig under tiden. På Lördag kommer syskonen o en kusin hit på lite galaj



FREDAG

Men på fredag så????? Vad ska jag göra då jag är sjukt sugen på att dricka lite vin och snacka massa skit med gamla bekanta dock är mitt problem att de flesta eller föresten alla jag umgås med nyligen blivit mammor eller är gravida så det funkar ju inget bra… så ifall det är någon vänlig själ som vill komma hit o dricka lite vin med mig så hojta till!!! Vi kommer få jättetrevligt tror jag så länge jag slipper sitta själv haha

 

Jag har aldrig förstått för de föräldrar som ofta (kanske varannan helg) som går ut o partar efter de skaffat barn jag tyckte att man liksom valde bort den livstilen när man blev förälder dock har jag ändrat uppfattning till viss del för vad finns det att göra när man är barnfri????? Hmm inte mkt mer än att ta det lugnt o ta igen sig.. Men jag tror inte man blir en sämre förälder för att man går ut o roar sig, snarare en bättre för avbrott i vardagen behöver man för att orka… man behöver ha lite kul utan barn också även om de är det bästa vi har…

 

Så glöm nu inte att hojta till om du är sugen på att dricka några glas vin med mig på fredag

 

Nu ska jag hoppa i säng för jag är grymt trött efter att inte sovit middag idag som jag vant mig vid så trött så att jag verkligen fick tvinga mig upp på motionscykel med upp kom jag o 20 minuter senare kändes det toppenJ

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0